<$BlÇarşamba, Ocak 24, 2007>

<$Bl

merhaba,

Başta
Miyazaki'nin filmleri olmak üzere Studio Ghibli'nin filmleri hepimizi çok fena çarptı geçtiğimiz senelerde.Benim favorim "Komşum Totoro" dahil olmak üzere pek çok Ghibli filminde sanat yönetmeni ve geri plan ressamı olarak çalışmış bir isim var; Kazuo Oga.

Kazuo Oga




Kazuo Oga'nın bu filmlerde yaptığı çalışmaları topladığı 2 kitabı var.Eskizlerini, geri plan boyamalarını topladığı bu kitaplarda adım adım çalışmasını anlatan fotoğraflı bölümler de var.Röportajları da var ama kitaplar Japonca olduğu için o kısımlar hakkında malümat veremeyeceğim :)
Beni yakından tanıyan, evime gelen birisi olsanız ve "Mehmet bu evde bu kadar kitabın var, çizerler çizmişler çizmişler sen toplamışsın, bunların arasında en favori kitapların hangisi?" deseniz ben de size derdim ki, "işte Kazuo Oga'nın bu iki kitabı bu kütüphanelerin gözdeleridir".Ha ileride değişir bu durum belki ona bir şey diyemem ama şimdilik böyle.


1996 tarihli ilk kitabın kapağı



2005 tarihli 2. kitabın kapağı




İngiltere ve Amerika'daki online mağazalarda görüp 30-40 sterlin gibi dudak uçuklatan fiyatlara alamadığım kitapları, Japonya Amazon'un "bu sayfayı İngilizce görmek için tıklayın" butonunu farkederek, orjinal fiyatından kavuştum 15 gün önce.

Kitaplardan fotoğrafladığım bazı görsellerden sonra bir kaç link verip kapatıyorum mesajı.Kitabı tararken yıpratırım diye fotoğraf çektim sayfalardan, bu yüzden görsellerin kalitesi biraz sıkıntılı, idare edeceğiz artık.


Büyük versiyon için tıklayın



Büyük versiyon için tıklayın



Büyük versiyon için tıklayın



Büyük versiyon için tıklayın




* İlk kitabın Amazon Japonya sayfası burada.

* İkinci kitabın
Amazon Japonya sayfası burada.

* Nausicaa.net'te
Kazuo Oga filmografisi var, güncellenmemiş biraz eksik ama bu site Ghibli ile ilgili en geniş sitelerden biri.

*
Wikipedia'da Kazuo Oga sayfası.

* Kazuo Oga'nın 2006 yılında kendi yönettiği "The Night of Taneyamagahara" filmiyle ilgili
Wiki sayfası.Filme ait ekran görüntülerine de bu siteden ulaşabilirsiniz.

Aklıma başka bir şey gelirse yazarım sonra :)

Selamlar,

<$Bl0um:

<$BlYorum Gönder