<$BlSalı, Aralık 05, 2006>

<$Bl

merhaba,

Kitaplarla devam edelim;




Türk Grafik Tasarımcıları serisinin 5. kitabı çıktı bir süre önce, ilüstratörler kısmında benim çalışmalarıma da yer verdiler.Daha önce isimlerini bile duymadığım bir çok illüstratörün işlerini gördüm, çok güzel çalışmalar yapan insanlar var.İnsan kendi kabuğuna çekilip, dünyayı kendi çevresinden ibaret zannediyor bazen, iyi geldi o çalışmaları görmek.Grafik tasarımcılar kısmında sıradan işler de var ama illüstratörlerin çoğunun işlerini oldukça beğendim.

Kitap biraz pahalı 70ytl ama baskısı, kağıdı, özellikle içriği değer bu paraya kanımca.
www.grafikkitaplari.com adresinden ya da 0212 217 73 63 no'lu telefondan isteyebilirsiniz kitabı.

***

"Mavi Kelebek" daha önce verdiğim adresler dışında Exlibrary sitesinde de yayınlanıyor.Exlibrary gerek tasarımı gerek içeriği ile oldukça başarılı bir site.Okunmaya hazır pek çok kitap var, gözleriniz kuvvetli, monitörle sıkıntınız yoksa iyice bir kazmakta fayda var.
Bu arada Hürriyet Gazetesi Çukurova ekinin yazarı Sn.Sinan Tanyıldız Mavi Kelebek ile ilgili uzunca bir yazı yayınladı gazetede, aşağıdaki resme tıklayıp büyük versiyonundan okuyabilirsiniz yazıyı.






***

Fransa'dan kitap sipariş edeceğim zaman Amazon.fr yerine Alapage.com sitesini kullanıyorum yıllardır, oldukça memnunum.Amazon ile pek fiyat farkı olmuyor, nedense alışmışım bir kere.
Geçen hafta yeni paketim geldi.


Benim için günümüz ilüstratörleri arasında en keyifli işler üreteni Arthur De Pins'dir.Adam bana göre bir numara :)
İlüstrasyon, animasyon, ne yapsa ortaya çıkan işler tokat gibi geliyor bana.
Web sitesinin ana sayfasında ayna karşısındaki bir karakterin Flash animasyonu var, izleyin ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Ne var ki bu işleri topladığı bir kitap yoktu.Nihayet, Max dergisinde çizdiği, yetişkinlere yönelik çizgi hikayeleri Fluide Glacial tarafında albüm yapıldı, "Peches Mignons"
Zaten harddiskte vardı çoğu ama kitap olarak elime alıp sayfaları çevirmek çok iyi oldu :)


Ön kapak



Arka kapak, buraya tıklayıp mutlaka büyük versiyonun görün bu çizimlerin



***


3 kitap daha vardı pakette, biri Ilgaz'ın "Peches Mignons" kopyası, diğer iki kitap da Julien Neel'in Lou karakterinin 2. ve 3. kitapları.Lou tek kelimeyle nefis bir çizgiroman.Lulien Neel yıllarca ekart çalışmalarını zevkle izlediğim bir çizerdi, daha sonra Lou'yu keşfettim.Neel renkleri inanılmaz başarıyla kullanıyor, çizgiromanın her bir karesi saatlerce bakılası.

Bu kapakların da büyük versiyonlarını görmekte fayda var, tıklayınız



Fransızca olsa da görsellerinden faydalanabileceğiniz, Neel ve Lou hakkında daha fazla bilgi alabileceğiniz bir sayfa var, buradan gidiliyor.

O sayfadan alınmış bir çizimle kapatalım mesajı;


http://www.zepounet.com/potes/neel.html adresinden alınmıştır



Selamlar,

<$Bl5um:

<$BlBlogger pinod...

<$BlLou'ya bayıldım..bazı çizimlere kendimi çok yakın hissediyorum nedense ve Lou'da bunlardan biri oldu..çok teşekkürler bu yararlı bilgiler için..
ve de bir önceki post'ta yazdığınız değişen hayatımdan küçük bir kesit vereyim..ev-ofis olayı bizim ülkemize göre değil:) insanlar siz ne kadar ben çalışıyorum odamda deseniz de sizi bir ev kadınından farklı görmüyor..Ve de evde çalışmak çok disiplin isteyen birşey..kolay gibi görünse de çok zor..umarım kariyerime ev hanımı olarak devam etmem..çünkü gidişat biraz öyle gibi:)))
size kolay gelsin..sevgiler..

<$Bl12:48 ÖS <$Bl 
<$BlBlogger MehmetSaygind...

<$Blmerhaba Pino,

Lou'nun 3 kitabını da mutlaka edinmeni tavsiye ederim, çizgi stili dışında hikaye anlatımı ve konusuna da bayılacağına eminim.
Ev-ofis yaşamı konusundaki sıkıntıyı, daha önce bahsettiğiniz, eski işyerinizdeki çalışanların işinize yaklaşımı gibi düşünün.Çevreniz buna da alışacak.Bir de bizim gibi erkek olup da evde oturanların halini düşünün toplumda :) Bizim mahalle halen çalkalanıyor, adam evde oturuyor karısı çalışıyor diye :))
O disipline bir süre sonra alışıyorsunuz, ilk adım da sabah kalkar kalkmaz işe gidiyor gibi giyinmek ve masaya zaman kaybetmeden oturmak.Pijama freelanci öldürür :))
Pinomino projesinde başarılar :)

<$Bl5:08 ÖS <$Bl 
<$BlBlogger Ilgazd...

<$BlBence de bir kadın olarak freelance çalışmak, erkeklere oranla daha az hasarla uygulanacak birşey, en kötü ev hanımı olmakla itham ederler, ya da fedakar anne olmakla :)Ama mesela ben "kız isteme" faslına gelindiğinde freelance nasıl açıklanacak onu düşünüyorum :)

<$Bl7:49 ÖS <$Bl 
<$BlBlogger MehmetSaygind...

<$BlBenim için şöyle denildi eşe dosta; "Damat makina mühendisiymiş ama bilgisayarla uğraşıyormuş"
Mühendis ve bilgisayar gibi 2 büyülü sözcük var bu cümlede.Sen mühendis kısmını kaçırdın, diplomadan havalı bir kısım seçersin artık :)

<$Bl10:19 ÖÖ <$Bl 
<$BlBlogger pinod...

<$Blgerçekten gülmekten kasıldım kaldım..benim içinde okumuş ama çiziyor bişeyler diyorlar..en iyisi bu konuyu blogumda çizeyim ben:))
freelance olan herkese kolay gelsin ne diyeyim:)))
not:Ilgaz sen en iyisi kız isterken evde çalışıyorum falan deme..işini garantiye al benden söylemesi:)

<$Bl10:55 ÖÖ <$Bl 

<$BlYorum Gönder