<$BlPazar, Kasım 26, 2006>

<$Bl

merhaba,

İş Bankası Kültür Yayınlarından çıkan enfes bir kitap var; "
Kitabın adı budur - Tan Oral kitabı"
Aydın Engin'in çizer Tan Oral ile yaptığı, Oral'ın yaşam öyküsü üzerinde akan bir söyleşi.



Tan Oral kitapları ile, Güldiken içeriğine katkısı ile, Cumhuriyet'teki günlük karikatürleri ile ilgiyle takip ettiğim bir insan.Turgut Çeviker'in yayınladığı "Yaza Çize" isimli kitabında da mizah, karikatür üzerine seçme yazılarını toplamıştı, o da mutlaka okunması gereken bir kitaptır.

Aydın Engin benim çok çok sevdiğim bir yazar."Ben Frankfurt'ta Şoförken" isimli, 12 Eylül'den sonra 6 yılını taksi şoförü olarak geçirdiği Frankfurt anılarını yazdığı (kendimle Röportajlar) alt başlıklı keyifli bir kitabı vardır.( Not düşelim, bu kitabın karikatürlerini de Tan Oral çizmiştir.) Tırmık'ın Cumhuriyetteki eksikliğini halen hissediyorum.Ama... Bu kitapta, kitabın akışına yardımcı olmaktan ziyade, yavaşlattığını, temposunu düşürdüğünü hissettim okurken.Tekrar sorularla, aynı noktalara takılarak Tan Oral'ı yavaşlatmış gibi geldi bana, bilemiyorum.

Yine de sonuç olarak söyleşi nefis :) Kaçırmayın.

Mimarlık Müzesi web sitesinde detaylı bir Tan Oral biyografisi ve Kent konulu karikatürleri var.

2 Tan Oral karikatürü ile kapatalım;




Selamlar,

<$Bl0um:

<$BlYorum Gönder