<$BlÇarşamba, Kasım 22, 2006>

<$Bl

merhaba,

Yine geciktirdim biraz yeni yazıyı :)

Geçen mesajlarda bahsettiğim diğer 2 paket de elime günler önce ulaştı, keyfime diyecek yok.Daha önceki mesajlardan edindiğim izlenime göre benim kişisel kitaplığıma giren yani kitaplar kimsenin umurunda değil, o yüzden fazla detay vermeden başlıklarla geçeceğim :)

Ancak İspanya'dan gelen kitaptan çizeri nedeniyle daha uzun bahsedeceğim.
Kitabın adı Cosecha CMYK, çizeri
Jose Luis Agreda.

Agreda, günümüz çizerleri arasında benim ilk üçüme her zaman girer.Bu ilk üçün bir diğer banko ismi Arthur De Pins, ama o başka bir yazının konusu :)

Agreda'nın müthiş bir çizgisi var, formları çok başarılı, dengeli kullanıyor.Çizgisinin hareketliliği, akıcılığı, karelerdeki dinamizm çok kuvvetli.



Cosecha Rosa isminde bağımsız bir çizgiromanı var ve bu çalışmasıyla Barselona'da bir organizasyondan ödül almış.Organizasyonun yapısı nedeniyle, ertesi sene, çalışmasıyla ilgili bir sergi hazırlaması fırsatı doğmuş.Bana gelen kitap, bu sergi için hazırlanan, Agreda'nın çalışmalarını, nasıl ürettiğini, çizim aşamalarını gösteren, çok detaylı bir çalışma.Sert kapaklı, büyük boy, renkli, 48 sayfalık bir kitap.İlk sayfasında da, yarım sayfa ebadında benim için yaptığı orjinal bir çizim var.Fotoğrafını çekince daha sonra bunu da yayınlayacağım :)


Kitabın kapağı;



Kitaptan bir sayfa;




Aşağıda, bahsettiğim serginin fotoğrafları var, üzerlerine tıklayarak büyük versiyonlarını görebilirsiniz;



Agreda'nın çalışmalarından bazıları aşağıda, hangisini koyacağımı şaşırdım, yine üzerlerine tıklıyoruz;












Agreda'nın pek yakında yazmaya başladığı bir de blogu var, mutlaka takip edin.


***
4. paketin içeriğini, yukarıda da değindiğim gibi hızlıca geçiyorum;




Bence gelmiş geçmiş en başarılı çizgi bant Kalvin ve Hobs’un yayınlanmış tüm bantları, sert kapaklı 3 ciltte toplanmış.Benim için gerçek bir hazine.Bill Watterson’un bu serisinin 3 kitap olarak Remzi Yayınevi tarafından ülkemizde de yayınlandığını hatırlatayım.Gerisi gelmedi ne yazık ki.


* Shag: The Art of Josh Agle (224 sayfa, sert kapak)

* Flight Volume 1 (208 sayfa, karton kapak)

* Buddy Bites the Bullet ( 120 sayfa, karton kapak)
Peter Bagge’in 90’ları kasıp kavuran “Hate” isimli çizgiromanının, toplandığı ciltlerinin, ben de eksik olan 6. ve son kitabı.Stinky de çok acaip gitmiş yalnız...

Selamlar :)




<$Bl0um:

<$BlYorum Gönder