<$BlPerşembe, Kasım 23, 2006>

<$Bl

Merhaba,

Bloga başlarken, müzikle ilgili yazılar da olsun diye düşünmüştüm ama İhtiyaç Molası hakkındaki mesaj dışında fırsat olmadı.

Benim çok sevdiğim bir tür var, Fransızca Rock diyebileceğimiz, kendilerinin Chanson Française, Chanson Rock diye adlandırdıkları.Terimleri tartışmak yersiz olur.
Adı üstünde Fransızca rock müzik yapıyorlar ama akordeon, keman, tropmpet, kontrabas, mandolin, ağız mızıkası gibi enstrümanlarla yapılan çok zengin bir müzik.Akordeon olmazsa olmazlardan
Bu tarz müzik yapan onlarca grup var, yıl içinde pek çok müzik festivalinde çalıyorlar, sokaklarda, barlarda, hatta Seine Nehri üzerinde eski botlardan bozma yüzen barlarda çalıyorlar.


Bu gruplardan sırasıyla bahsetmek istiyorum blogda, şarkılarına kendi sitelerinden linkler de vereceğim, hazır şarkı yoksa ben de yüklerim tek tek şarkılardan.

İlk grup
Les Petites Bourettes. Geçen ay 3. albümlerini çıkardılar, sitelerini de yenilemişler.

Yeni albümlerini dinlemedim ama bundan önceki “Comme des rois” albümü müthişti.
Sitelerine buradan, daha önceki albümlerinin bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz.
Albümlerinin olduğu sayfada, yeni albümün açılış parçasını “Y'a d'la vie” ve 2. albümün sevdiğim parçalarından “Notre monde” un canlı kaydını ücretsiz olarak indirebilirsiniz.



Yine ikinci albüm için çekilen kliplerini de ben yükledim, buradan indirebilirsiniz. Exe ama korkmadan açın :)
(Açılan sayfadan, aşağıda "free" butonuna tıklayın, yeni açılan sayfada, zamanın dolmasını bekleyip, verilen linkten indirebilirsiniz.)
Gerçekten çok güzel bir şarkı, klibin amatörlüğünü gözardı edeceğiz artık, etleri ne butları ne :)




Buradan bir arkadaşlarının hazırladığı fan-sitesine gidiliyor, Wikipedia’da da bayağı bilgi var ama Fransızca.

Aşağıda sokak konserlerinden fotoğraflar var;




Les Petites Bourrettes’in blogumuzu ilgilendiren bir diğer yönü, albüm kapaklarında ilüstrasyonlar kullanıyor olmaları, çizimleri de grubun gitaristi Ale yapıyor.


İkinci grup,
Les Ogres de Barback. 10 yıldan fazla bir süredir birlikte çalan grubun 10 albümü var.Dolu dolu ama Fransızca bir web siteleri var.



“Extraits” sayfasında toplam bir albümü bulacak ücretsiz şarkılar var.Hepsi tanıtım amaçlı, o yüzden bazıları yarım ama çok çok güzel şarkılar var içlerinde, grup hakkında bayağı bir fikir verecektir.
Burada, ne yazık ki yine Fransızca, bir biyografisi var grubun.



Les Ogres de aynı şekilde albümlerinde ilüstrasyonlar kullanıyor, Aurélia Grandin ve Eric Fleury isimlerinde çok başarılı iki ilüstratör hazırlıyor çalışmalarını.



Selamlar,

<$Bl0um:

<$BlYorum Gönder