<$BlPazartesi, Kasım 27, 2006>

<$Bl

merhaba,

Semih Balcıoğlu, Cemal Nadir için;
"Cemal Nadir karikatürümüzde çok önemli bir kilometre taşıdır.Gerçek karikatürü ilk çizen ve okura sevdiren büyük ustadır" demiş.
Cemal Nadir öldüğü zaman cenazesine 40.000 kişi katılmış, Beyazıt'ı Sirkeci'ye bağlayan yollar trafiğe kapatılmış, esnaf dükkanını açmamış saygısından ama Cumhuriyetimizin ilk yıllarının bu çok önemli karikatürcüsünü bugün heveskarlar dışında hatırlayan pek az ne yazık ki.

Eczacıbaşı Sanal Müzesinde,
Cemal Nadir'e ayrılmış sayfalarda ustanın yanılmıyorsam 180 tane karikatürüne, AmcaBey bantlarına, biyografisine ve hakkında yazılan yazılara ulaşabilirsiniz.Küçük görsellere tıklayınca bir boy büyüyen görseller, bir daha tıklama daha büyük boy olarak da açılıyor. Bir görsele 3 adımda ulaşmamızı sağlayan Sanal Müze yetkililerini de alınlarından öpüyorum bu vesileyle :)

Karikatürist
Kamil Yavuz, Cemal Nadir'in 100.yaşgününde, 2002 yılında "Cemal Nadir Caddesi" isimli bir kitap hazırlamış, kendi imkanları ile bastırmış. 2. baskısı tükenen kitabın az sayıda kopyasına Kamil Bey'e ulaşarak edinebilirsiniz.


1950(Bütün Cepheleriyle Cemal Nadir) ve 1955 (Cemal Nadir ve AmcaBey) yıllarında Hilmi Yücebaş isimli bir yazarın Cemal Nadir hatırasına çıkarttığı 2 kitap var bende, kendi ellerimle ciltledim :) Kamil Bey'in kitabı daha büyük boy, daha fazla fotoğraf içeren derli toplu bir kitap olmuş.

Kamil Bey'in "7'den 70'e herkes için... Örnekleriyle Uygulamalı Karikatür Nasıl Çizilir?" isimli bir eğitim kitabı da var, ÇizgiliBlog okurlarının ilgisini çekebilir belki diye ona da bir
bağlantı vereyim.
KamilYavuz.net adresinde Kamil Bey'in çalışmalarına ve diğer kitaplarına ulaşabilirsiniz, oldukça üretken bir sanatçı.

***


Cilt demişken, geçtiğimiz haftalarda kendi dergilerimi dikmeyi ve sert kapakla ciltlemeyi öğrendim, çok keyifli bir uğraş.Vaktim olduğunda fotoğraflı bir sayfayla adım adım cilt yapmayı anlatacağım.Ben kendim araştırırken herhangi bir Türkçe örneğe rastlamadım çünkü.

Son dönem kartlardan birinin görüntüsü ve linkiyle mesajı kapatayım.


Büyük versiyon için tıklayın

Selamlar,

<$Bl1um:

<$BlBlogger yosunbukad...

<$Blmerhaba mehmet bey ben de sık sık yaparım ciltleme işini.çok keyifli oluyor.ve sanki yepyeni bir kitap hediye edilmiş gibi hissediyor insan.çizimleriniz çok eğlenceli..başarılar..(ya aşağıdaki ne uzun kelime doğrulama8 karakter..sıkı koruyorsunuz blogu:)

<$Bl11:23 ÖS <$Bl 

<$BlYorum Gönder